Co oznacza e-commerce?

Co oznacza e-commerce?

Słowo może brzmieć zawile, ale mamy z nim obecnie do czynienia nierzadko. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko określany handel drogą elektroniczną. Najbardziej powszechną jego formą są zapewne sklepy online. To wszelkie metody, które sprzyjają nawiązywaniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się współczesne urządzenia, którym jest telefon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to słuszne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie powinna ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W licznych przypadkach transakcje handlowe inicjowane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że wybranie rzeczy i płatność za niego jest regulowana drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, realizuje się w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się wyrób, płaci za niego i w ten sam sposób się towar otrzymuje. Branża e-commerce bardzo szybko się rozwija, na co wpływają głównie zyski, jakie płyną z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedających. Znaczniejsze możliwości wyboru, jeśli chodzi o poszukiwane produkty. Handel elektroniczny posiada też złe strony. Często tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne zobaczenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego wlicza się też ograniczony kontakt ze sprzedającymi i często spóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze.